Monday, August 8, 2011

Buffet @ Coffee Terrace, Genting

WARNING: This post is some dated post.Being a lazy blogger and due to the reason that I am now working (at last!), the time spent on blogging got lesser. This outing was like few weeks back.


I ♥ my cupcake tank.

Me and both the sis went Genting the other day (to make it sound less dated?), got Genting First World Hotel free room ma. The sis's genting card, which is frequently used in the casino earns us a free room. So yay! We wanted to stay at the Genting Resort Hotel but it is fully booked...hmm..Genting really is a hot stuff..enough of yabbing...


Like usual, we visited the casino and donated some $$$ to the Uncle Lim Charity. And after all the adrenaline rush due to gambling, we went Coffee Terrace for Buffet Dinner. The price for dinner after tax is RM 70. Plenty of foods to choose from, Western, Indian, Japanese, Nyonya, Penang, Chinese, Shanghai-nese?


But too bad, the 3 of us did not really try much, due to the small capacity of our tummy. It may appear huge on the outside (round tummy) but can't really fill in much food.


The dining area is very big, when we 1st walk in we was like woah, "got so many diners meh?" But after we almost finish eating, there are a BIG group of tourist from China, walking in, like hundreds of them. Luckily we had done eating, or else we need to queue.


Being the kiasu me, I nom alot of sashimi, expensive food ma, it's written there salmon from Norway. The sashimi is nothing to shout about, I prefer the one served in Sakae. Followed by some roasted lamb, cause it is limited, when the Chinese came, there are no more roasted lamb. Others foods that I had consumed is chicken rice, Char Kuey Teow, La Mian, Desserts, Pasta, Cooked Salmon, Porridge, all of these are shared by the 3 of us.

More pictures of the buffet spread:


The Western Asian Spread.


Roasted Lamb, Pasta and Salad.


The desserts all look very nice, but tasted so-so. Also there's chocolate fountain*eyes sparkling...


More desserts...Love the ice cream with choco on top...very chocolatey~


Some other no-caption pictures...the stir fried vegetables is very nice...recommended...Char Kuey Teow too...The Chicken rice's chicken is only so-so, but the rice is good, very fragrant.


The 3 of us walked out of Coffee Terrace with a smile on our face, and with a bigger and rounder tummy than before. No more buffet for us, ermm at least till the end of this month? Hehe...


Entrance to Coffee Terrace. Why do they put some weird-vertical-cannon-looking-thingy on the walkway?


End this post with a picture of us, the Tans sister, stew-pit...and I'm sleeping...haha

13 comments:

Anonymous said...

I always wanted to come this place after my intern's fella told me about it...no chance cuz no money...hahaha...now working d...got money to spend dah...hahah...and I'm hungry now...HAVENT EAT BREAKFAST AR...bad joey...hmph...XD

So how's the taste by the way???

-XheeMun-

ken said...

i want go genting again and enjoy the chilling atmosphere there :)

Anonymous said...

nice din noe u can eat so much..

Kian Fai said...

wow it is so different since last time I go there. And now they follow the trend idea of multi culture of food in 1 buffet. hahaha

meichi said...

xm: haha...te taste a...tasty lo...muahaha...

ken: me too!!

ano: yeah...i do eat alot *shy...lol..hence te giant body that i have...

kian fai: i love their multi cultural selection ^^

Stephanie Ee said...

Wa hungry liao laaa >.<

Queennie said...

Awww I never been there before. The place look so big. Should try it out one day !

Pou Leen said...

I love your cupcake tank too! LOL... just wondering? Did you order and finish all those by yourselves???? ZOMG

meichi said...

@stephanie hehe
@queennie ya..come lets go ^^
@pou leen lol...*shy...yeah...and thks >.<

janw123 said...

Excellent article. I will be experiencing a few of these issues as well..
sbobet casino

Dhenz Nogara said...

Having read this I believed it was really informative. I appreciate you taking the time and energy to put this informative article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it! online Sbobet

janw123 said...

You are so awesome! I do not think I have read something like that before. So good to find someone with some unique thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This website is one thing that's needed on the internet, someone with a little originality!
sbobet casino

Dhenz Nogara said...

I enjoy reading through a post that can make men and women think. Also, thanks for permitting me to comment!sbobet

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...